[Discalimer: O sa citesti,  o sa vezi pozele, si o sa iti doresti si tu asa ceva. Si o sa ma urasti. Dar nu trebuie sa faci asta pentru ca poti trai pe pielea ta o experienta ca acesta, oferita de Goodyear, daca participi la concursul lor.]

Crezi ca daca te-ai plimbat de zeci de ori pe drumul inspre mare stii deja cam tot despre locurile alea. Dar de fapt, majoritatea dintre noi, stim lucruri doar despre Constanta, Mamaia, Navodari, Vama Veche, plus alte cateva locuri pe care le-am mai vizitat fiecare pe litoral.

Dar apoi esti invitat sa participi la Goodyear 4×4 Experience, care iti propune sa te plimbi timp de un weekend prin Dobrogea alaturi de alti oameni faini (Doru, Mircea, Dragos, Cosmin, Florin), pe un traseu pus la cale de Doru, iar tot ce credeai ca stii despre Dobrogea devine ceva minuscul.

Doru este un tip care a cutreierat tara asta in lung si-n lat, fapt pentru care stie locuri incredibile, trasee de off-road care iti leagana simultan, in toate partile, corpul legat in centura de siguranta si care pun la incercare aderenta cauciucurilor cu care este “incaltata” masina, astfel ca promisiunea “O sa mergem in locuri de care nu stiati ca exista si o sa aveti parte de super experienta” a fost indeplinita.

Vineri am plecat cu 2 Ford Kuga puse la dispozitie de Tiriac Auto, echipate corespunzator cu cauciucuri Goodyear Efficient Grip SUV (235/55R17 99V) (ca tot ma intreba cineva despre gume), asta ca sa nu ne ia prin surprindere traseul pregatit. Parca vremea a vrut sa puna la incercare gumele, astfel ca pe autostrada spre mare am avut parte de soare, ploaie, ploaie aproape torentiala, toate intr-o ordine total aleatorie.

Sambata dimineata m-am trezit cu sentimentul ca nu o sa aflu nimic nou despre zona in care ma aflu. Doar suntem la mare, deci sigur merge pe plaja, ne spune Doru 2-3 cuvinte despre Mamaia si asta e, mergem la masa. Nu puteam sa ma insel mai tare. Dupa primele 10 minute petrecute in masina in drum spre Babadag deja aflasem despre cateva specii de pasari care traiesc in zona, informatii despre cum s-au format muntii Macinului, multe lucruri despre geologie si  despre istoria locului.

fotoreportaj-dobrogea-goodyear4x4-9-640x427

Lui Doru ii place as iti explice fiecare lucru in parte cu lux de amanunte. Si cateodata nu iti vine sa il crezi. Dar apoi zice: Imediat o sa vedem un popandau!, iar in secunda doi iti apare pe marginea drumului un pufos dragalas care sta si se uita la tine.

fotoreportaj-dobrogea-goodyear4x4-8-640x427

Lucky guess, iti zici in gand. Dar Doru continua: aici o sa vedem mai multe specii: culic, ciocintors si altele (unele specii destul de greu de vazut de neinitiati)! Si cumva, in jurul tau, apar pasarile astea. Si am invatat o groaza despre ele. De la cum migreaza, la cum se inmultesc sau cum isi cauta de macare. Sau cum poti sa iti dai seama exact ce specie sunt dupa ciripit, dat din aripi sau mers.

resizeDSC02680_1600x1069

Apoi am trecut la istorie amestecata cu zoologie: vizitam cetatea Histria (prima asezare greaca pe teritoriul acualei Romanii, locul unde s-au batut primele monede de pe meleagurile noastre) si ne plimbam pe ziduri si prin imprejurimi. Unii, aka Dragos, cauta unghiuri perfecte, plaje parasite si poze faine, altii, aka Doru, cauta serpi, pasari sau broaste testoase. Iar restul ne plimbam agale, bucurandu-ne de caldura soarelui imprastiata de vantul rece venit dinspre mare.

fotoreportaj-dobrogea-goodyear4x4-39-640x427

resizeDSC02656_1600x1069

N-ai cum sa descoperi mai bine un loc precum Dobrogea ca atunci cand mergi pe coclauri. Pentru ca zona asta iti ofera coclauri foarte multe, coclauri frumoase si pline de viata. Cum este Grindul Lupilor. Iar atunci cand mergi alaturi de oameni faini care sunt pasonati de fotografie, ai toate sansele sa auzi dialogul asta:

• Bai, unde stunteti, mai veniti?
  • Ne-am oprit sa facem 2 poze. Am gasit o soparla!
  • Aha. N-o speriati, ajungem si noi imediat!.

Asa ca parchezi masina intr-o rana si astepti frumos sa vina ceilalti sa se bucure si ei de aceasta intalnire.

fotoreportaj-dobrogea-goodyear4x4-51

fotoreportaj-dobrogea-goodyear4x4-66-640x427

Revenind la coclauri, am strabatut zeci de kilometrii pe drumuri de tara, cu hartoape, praf si bolovani in drum. Locuri prin care am trecut fara probleme, chiar daca Mircea  se temea uneori ca traseul e atat de aiurea incat am putea sa intepam vre-un cauciuc. Dar n-a fost cazul, aveam cuciucuri speciale pentru asa ceva. Asa ca am vazut o alta fata a Dobrogei, cea vazuta de pe camp, nu vazuta de pe sosea. Si care, sincer va spun, este extrem de frumoasa.

fotoreportaj-dobrogea-goodyear4x4-107 fotoreportaj-dobrogea-goodyear4x4-97 fotoreportaj-dobrogea-goodyear4x4-99

Locul meu preferat din toata excursia asta au fost Cheile Dobrogei. Un loc care arata WOW. Sincer, nu credeam ca in Dobrogea gasesti un astfel de peisaj. Iar sa te plimbi pe acolo cu masina este o placere atat pentru sofer cat si pentru masina, pentru ca drumul este foarte bun.

fotoreportaj-dobrogea-goodyear4x4-122

Am incheiat ziua cu un moment artistic denumit “Panaitestii au talent”, sarind peste cina (mai ales ca pe la pranz am oprit la un restaurant numit La doi iepurasi unde am mancat ENORM de mult, gustand din mai multe preparate traditionale).

fotoreportaj-dobrogea-goodyear4x4-124

Daca tot mergi la mare e musai sa vezi rasaritul pe plaja nu? Ei, noi am ales sa vedem pasarile la rasarit, asa ca sambata dimineata am mers cu Doru si cu Dragos sa pozam innaripate! Dar am facut totusi o vizita pe plaja, asa, de control, cat sa marcam momentul cu o poza.

fotoreportaj-dobrogea-goodyear4x4-142-640x360

fotoreportaj-dobrogea-goodyear4x4-144

Dupa un weekend asa intens, iti dai seama ca Dobrogea nu inseamna doar mare si plaja. Si te face parca sa regandesti cam tot ce stiai despre tara ta. Pentru ca altfel se vede tara din interior, de pe camp inspre orase, si nu invers. Si te face sa o incepi sa programezi excursii prin locuri pe care le stiai, dar pe care vrei sa le experimentezi altfel.

Dar, cel mai mult, te face sa realizezi ca Romania este extrem de frumoasa.